CK.2023-093

Leerroutes

Als je kind op De Cirkel komt, kijken we wat het kan (en aankan) en welke leerroute het beste bij je kind past. We kijken naar zijn intelligentie, maar houden ook rekening met alle andere eigenschappen, zoals een stoornis, een (lichamelijke) beperking of juist een hoge mate van zelfredzaamheid.

Er zijn 4 leerroutes voor SO en VSO: E, P, P/C en C.

AfkortingUitstroomniveau SO
Beschermde arbeid
cognitieve leerroute

VSO-leerwerkplekken

Veel van onze VSO-leerlingen leren op leerwerkplekken. Ze ‘leren werken’ door praktisch aan de slag te zijn en goed om te gaan met anderen (sociale werknemersvaardigheden). Ze worden op locaties begeleid door de leerkracht of assistent. Daar onderzoeken ze ook welk werk bij hen past. Hun portfolio geeft een beeld van wat de leerling kan, kent en graag wil doen in de toekomst. De jongeren kunnen aan de slag bij logeerhuis De Ark, Jumbo, de kringloopwinkel, inpakbedrijf Montapacking en het Natuurcentrum Gorinchem. Je herkent ze aan hun Cirkel-badges!

Daarnaast hebben we ook leerwerkplekken in school, in de richtingen horeca, groen, techniek, huishoudelijke dienstverlening, facilitaire dienstverlening en wonen.

Screenshot 2020-07-22 at 16.14.40